martes, 17 de julio de 2012

TRIATLO DE LA VILA


Bonita crónica de Xavi Puig que porencima del resultado deportivo, extraordinario, me quedo con la humanidadde nuestro equipo que siempre antepone el espiritu deportivo a la puracompetitividad, leerlo y entendereis por qué. Gracias Xavi por ser un ejemplo ydejar en tan buen lugar, el que se merece a CorreCATagafo.

Aquest passat diumenge vair participar ala Triatló de la Vila, celebrat a Barcelona.
Els triatletes que vàrem participar, decorreCATagafo erem: Joan Arnedo, Enric Ribera, Ferran Arlando i jo mateix,Xavier Puig.
En Ferran, l'Enric i jo vàrem sortir ambels federats a la primera onada, i en Joan Arnedo va sortir a les 08.30h.
Jo em vaig llevar a les 5.45h per tald'arribar amb calma a la sortida una hora abans de començar.
Erem en total 2400 inscrits i 2106 finalitzats entre Triatló Sprint(1876),relleus (61) i aquatló (169).
Com que la sortida era a 900 metres decasa vaig baixar rodant amb la meva bicicleta i així de pas m'anava despertant.
Una vegada certifico que no hi hameduses i que la organització no permet l'ús del neoprè el deixo a la bossadins el guardarroba i entro a boxes per preparar tot el material. A dins emtrobo a companys de cursa que feia temps que no veia, quin gust veure caresamigues.
El meu lloc a boxes era molt proper a lasortida de la bicicleta, això vol dir que quan surti de l'aigua i entri a boxeshauré de córrer sense bici fins el meu box, agafar la bici i sortir ràpidament,jo ho prefereixo així que no pas tenir la bici al principi del box.
A les 7.30h ja ho tenia tot llest i junta uns amics vàrem anar a la zona de la sortida per escalfar tranquilament.
Ens vam lleçar a l'aigua i comencem anedar tranquilament cap a la boia, bufff, sí que està lluny, jo crec que s'hanpassat. Després es certificarà que la distància nedant ha sigut de 1200m encomptes dels 750m oficials.
Els atletes integrants a la primerasortida erem uns 420, així que es preveien les bufetades habituals degut a laaglomeració, tot i això em vaig col·locar a tercera línea per tal de no perdremassa temps. A les 8 en punt donen la sortida i ens llencem tots a l'aigua,rebo uns quants cops i em passa algún que altre per sobre però res greu, crecque ha sigut una sortida força civilitzada.
Fins gairebé arribar a la primera boiano em vaig trovar a gust, però vaig poder fer el gir sense rebre massa cops ivaig enfilar la recta cap a l'arc d'arribada.
En aquesta disgonal em vaig començar atrovar millor i vaig fer-me el meu lloc dins d'un grup en el que tots nedàvemmés o menys al mateix ritme, així que sense gaire problemas vaig arribar a lasorra.
Vaig fer la llarga transició intentantavançar a tothom que podía i vaig arribar a la bicicleta. Comença el ritual quetinc programat al meu cap i que prèviament havia visualitzat. Deixo el casquetde bany, les ulleres i els taps de les orelles a terra, em poso i em cordo elcasc, les ulleres protectores, el dorsal i agafo la bici.
La transició em surt força bé, pujo a labici d'un salt i em calço les sabatilles a la primera, BIENNNN!
El circuit de bici transcorre pellateral de la ronda litoral fins el decatlón i tornar, en dues voltes. Tot ique està marcat en 20km la distància segons el GPS és de 17km. Alço la vista iveig a quatre corredors al meu davant, m'aixeco de la bici i em poso a pedalarcom un boig per tal d'agafar-los, però no arribo, se m'escapen. La verita tésque no he agafat la bici de carretera desde fa un parell de mesos i això esnota, veig que avui patiré una mica.
A la alçada del pavelló de la mar bellaveig que darrera meu ve un grup força numerós de ciclistes, així que deixod'esforçarme i em poso a la dreta per deixar que em passin i intentaragafar-los la roda. Ho aconsegueixo però en un moment donat veig que el noi queem precedeix va perdent roda del grup i que si no l'avanço els perdrem. Senseaixecar-me de la bici l'avanço per la esquerra, però quan l'estic avançant elnoi fa un gir estrany i es precipita cap a mi, m'aparto com puc però no pucevitar que la seva roda davantera xoqui contra la meva roda posterior, fent queel noi es desequilibri i caigui pel terra. Quan sento la patacada giro el cap iel veig a terra i ràpidament deicideixo parar, anàvem a aprox 40km/h i es pothaver fet mal. Deixo la bici a un costat i corro cap a ell, quan arribo a laseva alçada me'l trobo assegut a terra tocant-se els braços i les cames, persort no és greu i em diu que continui, que està bé. Em quedo amb el seu nº de dorsal,310, després el buscaré a la classificació.
Corrent torno cap a la meva bici i emposo a pedalar, en aquest temps ens ha passat uns quants grups que ja noagafaré, així que no tinc més remei que esperar a un altre grup. En el gir de180 graus veig que l'Enric em ve pel darrera a uns 30 segons de distància.Aconsegueixo mantener la posición en el meu grup de bici fins al principi de lasegona volta, però em trobo molt cansat, les cames em cremen i he de deixar elgrup, van massa ràpid per a mi, maleeixo el poc entrenament que he fet,CAGUNTOT! Espero a que passi un altre grup i l'agafo, ara ja he descansat unsmetres i em trobo millor, en el gir de 180 graus veig que l'Enric està una micamés lluny que abans, aprox a uns 40 segons.
Finalment i no sense esforç arribo denou a boxes i baixo de la bici descalç per fer la transició el més ràpidpossible, però he hi ha molta gent i l'espai és estret, així que tot el tempsque he guanyat a la T1 el perdo a la T2. Arribo al meu lloc i deixo la bici, elcasc i les ulleres, em calço les sabatilles i apretó a córrer cap la lasortida. El recorregut és de anada i tornada pel passeig marítim en direcciónNord, 2,5km d'anada i els mateixos de tornada.
Els primers metres els faig prou ràpid,però al km 1 ja he de aminorar si no vull acabar desfondat. Em passa un amic iintento seguir-lo, però no em será posible així que aixeco el peu i miro demantenir el meu ritme anant el més ràpid possible. Quan faig la tornada veigque l' Enric el tinc aprox a 1 minut d'arrera meu, aquest cop el guanyaré jo iaixò m'anima.
Finalment creuo la línea d'arribada ambun temps total de 1h 18min 34seg.
L'Enric arriba amb un temps de 1h 19min32seg
El Ferran amb un temps de 1h 24min 11seg
I el Joan amb un temps de 1h 40min39seg 
El triatleta amb el dorsal 310 que vacaure amb la bici va poder acabar la prova, celebro que no s'hagués fet caplesió seriosa i espero que s'acabi de recuperar ben aviat. Dilluns pel matí hetrobat a Facebook al triatleta amb qui vaig ensopegar, es diu Jordi Crespi ipertany al Barcelona Dragons Triathlon Club. Ens hem intercanviat unsmissatges, ha penjat això al seu mur:








No hay comentarios:

Publicar un comentario